Rozkład dnia
Czas pracy przedszkola: 6:30 - 17:30
6:30 - 8:00 Schodzenie się dzieci, zabawy wynikające z własnej aktywności dziecka. Zabawy indywidualne, dydaktyczne, manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne. Prace porządkowe i hodowlane w kącikach, Kontakty okolicznościowe i indywidualne wynikające z potrzeb dzieci.
8:00 - 8:30 Zabawy integrujące grupę, zabawy ruchowe ze śpiewem, zabawy rytmiczne. Ćwiczenia ogólnorozwojowe np. oddechowe, artykulacyjne, manualne, grafomotoryczne, rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, koordynację wzrokowo-ruchową itd. Zabawy i ćwiczenia ruchowe. Czynności opiekuńcze, samoobsługowe i organizacyjne.
8:30 - 9:00 Przygotowanie do śniadania, czynności porządkowe, higieniczne, opiekuńcze, praca dyżurnych. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie, wpajanie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłków. Śniadanie.
9:00 - 12:00 Sytuacje edukacyjno - wychowawcze, organizowane, inspirowane i prowadzone przez nauczycieli, w oparciu o podstawę programową oraz realizowany program wychowania przedszkolnego w różnych sferach rozwojowych wynikające z aktywności dzieci oraz uwzględniające ich propozycje. Gry i zabawy ruchowe, organizowane w ogrodzie przedszkolnym, zajęcia sportowe, spacery, wycieczki, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe i ogrodnicze. Uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w ogrodzie i poza terenem przedszkola. Dobór zajęć uzależniony jest od pogody i pory roku. Czynności samoobsługowe w szatni, wdrażanie do samodzielności przed wyjściem na świeże powietrze, ubieranie, rozbieranie. Ćwiczenia gimnastyczne. Organizowanie zabaw twórczych, nabywanie umiejętności przez działanie. Zabawy swobodne. Rozwijanie kompetencji językowych - język angielski.
11:45-12:15 Przygotowanie do lunchu: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, zabiegi higieniczne. Realizacja założeń programowych, w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami,. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Lunch.
12:15 - 14:00 Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych z wykorzystaniem bazy dydaktycznej przedszkola: pomocy dydaktycznych, środków audio-wizualnych, kącików zainteresowań. Zajęcia nakierowane zgodnie z zainteresowaniem dzieci, zabawy ze śpiewem, muzyczno-rytmiczne, zabawy plastyczno-techniczne. Prowadzenie obserwacji pedagogicznych, analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole, kontynuacja tematyki zainspirowanej przez nauczycielkę, oferty dla dzieci - rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci, praca indywidualna o charakterze wyrównawczo - stymulującym wspierająca rozwój dziecka. Relaks, wyciszenie, słuchanie muzyki klasycznej, bajek muzycznych oraz literatury dziecięcej. Zabawy ruchowe, spacery i zabawy na powietrzu.
14:00 - 14:30 Czynności porządkowe i higieniczne, przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku. Realizacja założeń progamowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami. Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie. Obiad.
15:00 - 17:30 Zabawa ruchowa z zestawu zabaw prowadzonego w ciągu dnia. Zabawy według zainteresowań dzieci. Oddziaływania nauczycieli wyzwalające samorzutną aktywność, działania utrwalające nabyte umiejętności i kompetencje wspierające indywidualny rozwój dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
Realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego: 8:00 - 13:00
- Nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka, wykorzystując do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu, czyli tzw. zajęcia kierowane i niekierowane. Ważny jest także czas spożywania posiłków, czas przeznaczony na odpoczynek i charakter tego odpoczynku, uroczystości przedszkolne, wycieczki, ale i ubierania, rozbieranie. Bardzo ważna jest samodzielna zabawa.
- Dobrze zorganizowana zabawa, zarówno w budynku przedszkola, jak i na świeżym powietrzu. Organizacja zajęć na świeżym powietrzu, powinna być elementem codziennej pracy z dzieckiem w każdej grupie wiekowej.
- Tworzenie stosownych nawyków ruchowych u dzieci.